Welkom op eilt.nl!
Inmiddels heb ik de "Hærvejen" gelopen. Dat is ongeveer het Pieterpad van Denemarken 🇩🇰. Aansluitend liep ik over Duitse paden 🇩🇪 naar Hamburg. Vanaf Pinksteren loop ik - grotendeels via het Ziltepad - vanaf Den Helder naar Termunten.
Verslagen staan natuurlijk weer op mijn blog. Je kan bijna elke wandeldag meelezen in mijn dagboek. De eerste dag vind je hier: http://eilt.blog/2026/03/27/busy/
Het Ziltepad start hier
http://eilt.blog/2026/06/02/start-ziltepad/
Onderaan ieder verslag kan je doorbladeren naar de volgende of de vorige.
Ook hoop ik opnieuw de Groningse Vierdaagse te lopen (van 3 tot 7 augustus 2026).
Je kan het verslag van 2025 vinden op eilt.blog.
De Fivelstadtocht wil ik 12 september opnieuw lopen - inmiddels aangemeld via fivelstadtocht.nl.
Zie HIER voor die van 2025.
Ik heb nog geen bestemming maar ook dit jaar wil ik graag weer gaan wadlopen (waarschijnlijk 26 september, samen met ManTime). De vorige keer dat ik wad gelopen heb was in september 2025. Op mijn blog vind je daarvan een verslag (klik HIER).
In 2025 heb ik vier van de vijf bewoonde waddeneilanden belopen (Texel sloeg ik over). In september was ik op Terschelling. Ook in 2026 ga ik wat eilanden bezoeken - waarschijnlijk ook als onderbreking van het Ziltepad.
Een aantal keer per jaar loop ik mee met de mannen van ManTime
Nu en dan ben ik mijn eigen route (het Damsterdieppad) aan het controleren.
De site kan je HIER bekijken.
Een paar herinneringen uit het archief:
De laatste jaren zet ik nu en dan ultrakorte filmpjes op YouTube Shorts. Deze bijvoorbeeld https://youtube.com/shorts/Mq9nV6Fw09M en deze https://youtube.com/shorts/AoGBPM2hOyE
De huisjesslak is toch een beetje hét symbool van de rugzakwandelaar 😁!
Een heel slanke molen bij Gasselternijveen. Het blijkt dat ze bij de herbouw de maten voor de binnenkant hebben gebruikt bij de buitenkant (echt waar!).
5 februari 2025
Op het strand van Ameland, oktober 2024.
Aquarium in Berlijn (oktober 2015)
Zonsondergang bij Arnhem (november 2019)
Dwingelderveld 2024
Zweedse kust - juni 2023. Precies op deze plek heb ik mijn Instagram-account gemaakt omdat de eigenaar van een camping mij vroeg waar hij mij kon volgen. Ik ben daar niet heel erg actief maar misschien gaat dat veranderen